Добродошли

Хвала на посети!
На жалост тренутно немам времена да преведем и уредим све постове у Српској верзији блога, па се извињавам свима који не нађу превод поста који су желели да погледају. Надам се да ћу ускоро имати времена да средим цео блог.


Ово је блог о мом послу, пројектима на којима сам радио и/или радим, и о неким интресантним и забавним стварима о машинским инжињерима. На овим странама можете наћи неке од мојих пројеката јер пошто радим за војску србије не могу да говорим о свим пројектима на којима радим. Моје најскорије пројекте можете видети у постовима испод овог увода.

Да би сте видели још интересантних пројеката можете пратити ознаке, као што су:
- лопатице авионских мотора

- делови авиона

- модели за ваздушни тунел

...итд...

Или можете отићи на САДРЖАЈ (преведени текстови су на дну листе) и наћи шта вас занима на листи свих текстова на овом блогу.

Информација о мени и моја пословна биографија налазе се на О мени страници.

За сва питања о мом послу, пројектима, блогу или за пословне понуде, молим Вас да ме контактирате помоћу формулара на Контакт страни. Такође ме можете контактирати путем скајпа помоћу "Додај ме на Скајпу" дугмета.

За оне који су заинтересовани да науче нешто о Сименсовом програму за копјутерско пројектовање Siemens NX, направио сам страницу NX TUTORIALS на којој ћу постављати линкове ка лекцијама како користити овај програм ефикасније и продуктивнније. Ова страница ће бити само на енглеском језику.

ХВАЛА!

ПАРТНЕР 2011 преглед изложбе


http://www.sajamnaoruzanjapartner.com/

  Партер хале 1   
Међународни Сајам наоружања и Војне Опреме ПАРТНЕР 2011, је један од главних регионалних догађаја у календару ВТИ за ову годину. Ове годин ВТИ нема одвојен штанд, већ излаже заједно са осталим припадницима Министарства Одбране Србије. Има 39 експоната изложених од стране ВТИ.

Један од интересантиних експоната је модел радне секције подзвучног ваздушног тунела у ВТИ Жарково. Направљен у размери 1:1 модел је постављен на главни улаз хале 1, тако да посетиоци пролазе кроз њега на улазу у халу. На жалост није довољно добро обележен тако да већина посетилаца и не зна кроз шта су прошли.
Главни улаз у халу 1, модел радне секције подзвучног ваздушног тунела 
Први експонат који привлачи пажњу после уласка у халу је школско-тренажни авион Ласта П2 обојен у црно. У позадини се виде возила разних намена.

-ЛАСТА П2  
Авион ЛАСТА П2 је намењен за селекцију, почетну и основну обуку пилота са елементима: Фигурног, групног, инструменталног, навигацијског, основног ноћног и инструменталног летења категорије I. Такође је намењен за обуку у основним елементима гађања, ракетирања и бомбардовања.
ЛАСТА П2 школски авион




Одма поред Ласте налазе се још два елтећа експоната, домаће беспилотне летилице "Врабац" и "Пегаз"

-Беспилотна летилица дугог домета "Пегаз"
Беспилотна летилица дугог домета "Пегаз" за дневна и ноћна извиђања и надзор мисија, одређивање циљева и означавање циљева. Може понети један терет (до 40 кг на централној подвесној тачки), или два различита (до 30 кг на задњој и до 10 кг на предњој подвесној тачки) што пружа флексибилност да испуни разне врсте мисија.
ТБЛ великог домета "Пегаз" 

-Тактичка беспилотна летелица кратког долета "Врабац"
Тактичка беспилотна летелица кратког долета (ТБЛ) је намењена за прикупљање података на тактичком нивоу извиђањем на даљинама до 10 км за потребе обавештајно-извиђачких јединицa ВС. Летелица способна да носи до 1.5 кг укупне масе корисног терета (дневна или ноћна камера на стабилисаној платформи)..
ТБЛ кратког долета "Врабац"

Још неколико експоната ВТИ:

-ЛРСВМ Лансер ракета самоходни вишецевни модуларни

У складу са измењеним условима ратовања покренут је развој модерног ракетног система способног да лансира више врста ракета различитих калибара и домета са следећим карактеристикама:
• Полиформност (више калибара, више врста бојевих глава)
• Модуларност подсистема
• Потпуна аутоматизација свих функција
• Интегрисан СУВ
• Способност извршења аутономне програмиране борбене мисије
• Ефикасна логистика (контејнерски тип лансирне кутије).

ЛРСВМ 

-Мултисензорска интелигентна платформа МИП-11  
Oсновна намена система МИП је пасивно извиђање, осматрање и аквизиција, покретних и непокретних објеката, у дневним и ноћним условима и условима смањене видљивости, из покрета или застоја. Систем се састоји од више различитих сензора који истовремено осматрају простор од интереса и формира његову електронску слику у различитим деловима електромагнетног спектра. Добијена мултиспектрална слика сцене одговара стварној ситуацији у простору и може се у реалном времену дистрибуирати другим корисницима преко комуникационе мреже. Сензорски систем се поставља на робустне аутоматизоване телескопске стубове различитих величина и даљински управљане стабилисане и нестабилисане носаче са могућношћу прецизног покретања по правцу и елевацији. 
Мултисензорска интелигентна платформа МИП-11  
-Самоходна хаубица калибра 122mm "СОРА"  
Самоходна хаубица СОРА је намењена за општу ватрену подршку сопствених јединица нивоа бригаде. Пројектована је да задовољи захтеве савременог бојишта, а то значи да је принцип пуцај и бежи предвиђен као основни вид дејства овог оруђа.
Самоходна хаубица калибра 122mm "СОРА"
Два дизајна борбених робота који су привукли пажњу на овогодишњем ПАРТНЕРу:

-"МИЛИЦА" самоходни антитенковски роботски ситем кратког домета
Овај робот је у потпуности пројектован у ВТИ. Основна намена овог система је одбрана на очекиваним правцима напада тенковским и другим оклопним јединицама. Милица се може употребљавати за уништавање утврђених објеката.
-"ТОРО" робот, даљински управљано возило са роботском руком
"Мицин" млађи брат је "Торо" (мораћу да проверим да ли се стварно овако зове, садашњи извор је овај текст) - робот возило на точковима, чија је намена да уклања експлозивне направе и да извршава друге задатке у којима би живот војника био угрожен.
  ВТИ роботи "МИЛИЦА" и "ТОРО"  
  ВТИ роботи "МИЛИЦА" и "ТОРО" 
Још фотографија из хале 1:





Фотографије експоната на отвореном:




И на крају морам посебно да поменем тенк Т-55 из само једног разлога, током служења војног рока 1998г, возио сам овај тенк. На ПАРТНЕРу 2011 представњене су надоградње и побољшања постављена у последњих неколико година.
T-55 Tank

1 коментар: